X
تبلیغات
زبان انگلیسی : اصول یادگیری تدریس ترجمه
قالب وبلاگ
زبان انگلیسی : اصول یادگیری تدریس ترجمه
ENGLISH LANGUAGE LEARNING ,TEACHING AND TRANSLATION  
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
[ چهارشنبه 22 شهریور1391 ] [ 16:34 ] [ عضو هیات علمی ]
[ یکشنبه 5 شهریور1391 ] [ 16:4 ] [ عضو هیات علمی ]
توليمو چيست؟
تولیمو يا TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization مي باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحي و اجرا مي شود که در واقع آزموني استاندارد براي تعيين سطح دانش زبان انگليسي مي باشد.

دفترچه سوالات و نحوه پاسخگويي:
در جلسه آزمون به هر يک از داوطلبان زبان انگليسي پيشرفته (TOLIMO) دو دفترچه سوال داده مي شود که يک دفترچه تشريحي(دفترچه شماره 1) و دفترچه ديگر تستي(دفترچه شماره 2) خواهد بود.
داوطلبان بايد پاسخ سوال تشريحي را در همان دفترچه و پاسخ سوالات تستي را در پاسخنامه پاسخ بدهند.

تعداد سوالات و مدت پاسخگويي
- دفترچه شماره 1:
يک سوال تشرحي نوشتاري (Writing) که داوطلب 30 دقيقه فرصت دارد پاسخ را در همان دفترچه سوال بنويسد.

- دفترچه شماره 2:
حاوي 140 سوال تستي شامل ساختار و نوشتار زباني (Structure and written expression)، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و درک مطلب شفاهي يا شنيداري (Listening comprehension) مي باشد که داوطلبان بايد طبق زمانبندي زير به اين سوالات پاسخ بدهند:
- ساختار و نوشتار زباني (40 سوال و مدت پاسخگويي 30 دقيقه)
- خواندن و درك مطلب (50 سوال و مدت پاسخگويي 55 دقيقه)
- درك مطلب شفاهي (50 سوال و مدت پاسخگويي 35 دقيقه)

تذکر مهم:
- در جلسه آزمون متحصرا سوالات بخش شنيداري از بلندگو پخش مي شود و داوطلبان بايد با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش مي شود، نسبت به انتخاب يکي از 4 گزينه اي که در رابطه با سوال مربوط به اين بخش درج گرديده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامتگذاري نمايند
- متن سوالات شنيداري فقط يک بار از بلندگو پخش مي شود و قابل تکرار نيست.

محاسبه نمره
نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره كل منظور می شود. دامنه نمره كل از ۳۱۰ تا ۶۷۷است.
نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و كمتر از۴۷۹ضعیف تلقی می شود.
لازم به ذكر است كه بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج می شود

[ دوشنبه 29 خرداد1391 ] [ 19:51 ] [ عضو هیات علمی ]
جمله مشهوریست که می‌گوید هر که دو زبان را بداند در حکم دو نفر است.دانستن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر قبل از آنکه در قالب یک رشته توضیح داده شود یک امکان فوق‌العاده مناسب است برای استفاده از کتاب‌ها و مقالاتی که دوست داریم بدون هیچگونه واسطه‌ای آنها را مطالعه کنیم، بهترین ترجمه‌ها و ماهرترین مترجمان آنچه به ما می‌رسانند به اندازه اصل یک اثر نمیتواند گویا باشد به عبارتی اینجا از جاهایی نیست که کپی برابر اصل باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و فراگیر جهان شناخته شده و به عبارتی زبان مشترک بسیاری از مراکز علمی گشته است.
زبان هر قوم و ملتی از مهمترین نمادهای هویت آن ملت است. امروزه دولت‌ها برای حفظ زبان و حتی گسترش دامنه جغرافیایی زبان خود هزینه‌های فراوانی را پرداخت می‌کنند و فعالیتی که در استعمال یا عدم استعمال کلمات بیگانه صورت می‌گیرد آنقدر وسیع و گسترده است که نشان دهنده اهمیت آن است در این مورد می‌توان به کتاب‌هایی که گویش‌های مختلف را بررسی کرده‌اند مراجعه کرد.
اما در مورد رشته زبان انگلیسی که در دانشکده زبان دانشگاه‌ها عرضه می‌گردد و آنچه قابل بیان است عبارتست از اینکه ...
ادامه مطلب
[ پنجشنبه 18 شهریور1389 ] [ 15:12 ] [ عضو هیات علمی ]
[ جمعه 12 شهریور1389 ] [ 18:43 ] [ عضو هیات علمی ]
[ جمعه 5 شهریور1389 ] [ 23:48 ] [ عضو هیات علمی ]
[ دوشنبه 11 آبان1388 ] [ 14:57 ] [ عضو هیات علمی ]
[ جمعه 4 مرداد1387 ] [ 20:52 ] [ عضو هیات علمی ]
konkoore kardani be karshenasi taa be haal dar 2 saale 1385 va 1386 bargozaar shode ast va motaabegh baa 2 saale gozashte shaamele 2 bakhsh be sharhe zir mibashad :

1- doroose omoomi + zabaan omoomi ( vaajehgaan , darke matlab , dastoore zabaan)

2- zabaane takhasosi ( osool va mabaani nazarie tarjome , zabaan shenaasi moghaabelei , viraayesh , mahaarate tarjome )

ke albate dar soorati ke befarmaaid nemoone soaalaate konkoore saale 1385 raa baraayetaan ersaal khaaham kard.

[ جمعه 23 آذر1386 ] [ 10:54 ] [ عضو هیات علمی ]
[ یکشنبه 1 مهر1386 ] [ 15:54 ] [ عضو هیات علمی ]

چکیده دروس و مطالب مهم آمادگی برای کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی شامل اصول و روشهای تدریس / زبانشناسی / تافل و آزمون سازی زبان 

 مترجمی انگلیسی شامل اصول و مبانی نظری ترجمه - فنون ترجمه - واژه شناسی - ترجمه اسناد / بررسی آثار ترجمه شده اسلامی / نظرات و دیدگاههای پیتر نیومارک نایدا و ...

بصورت تایپ شده / جزوه و دست نویس قبول شدگان و ...

بزودی

لطفا برای اشتراک و دریافت مطالب ایمیل بزنید .

[ شنبه 31 شهریور1386 ] [ 11:50 ] [ عضو هیات علمی ]
[ شنبه 24 شهریور1386 ] [ 17:55 ] [ عضو هیات علمی ]
[ سه شنبه 2 مرداد1386 ] [ 16:25 ] [ عضو هیات علمی ]
[ شنبه 12 خرداد1386 ] [ 16:51 ] [ عضو هیات علمی ]
[ یکشنبه 5 فروردین1386 ] [ 18:15 ] [ عضو هیات علمی ]

زبان و ادبیات انگلیسی

زبان شناسی همگانی

آموزش زبان انگلیسی


ادامه مطلب
[ دوشنبه 9 بهمن1385 ] [ 1:16 ] [ عضو هیات علمی ]

آموزش زبان انگليسي

مترجمي انگليسي

 ادبيات انگليسي

زبان شناسي همگاني


ادامه مطلب
[ چهارشنبه 15 آذر1385 ] [ 9:47 ] [ عضو هیات علمی ]
[ یکشنبه 7 آبان1385 ] [ 15:33 ] [ عضو هیات علمی ]
[ پنجشنبه 13 مهر1385 ] [ 9:44 ] [ عضو هیات علمی ]
methodology: لارسن فريمن-چستين- ريورز- ريچارد و راجرز- ميرحسني -داگلاس براون

 linguistics:يول- فاك

Testing: مدسن -ديويس -بیرجندی فرهادی جعفرپور 

toefl: barrons- ntc- longman-

[ دوشنبه 3 مهر1385 ] [ 11:5 ] [ عضو هیات علمی ]
[ دوشنبه 3 مهر1385 ] [ 9:2 ] [ عضو هیات علمی ]
[ دوشنبه 27 شهریور1385 ] [ 17:1 ] [ عضو هیات علمی ]
[ شنبه 14 مرداد1385 ] [ 11:28 ] [ عضو هیات علمی ]
[ شنبه 14 مرداد1385 ] [ 11:27 ] [ عضو هیات علمی ]
[ چهارشنبه 7 تیر1385 ] [ 11:24 ] [ عضو هیات علمی ]
[ سه شنبه 9 اسفند1384 ] [ 21:46 ] [ عضو هیات علمی ]
[ سه شنبه 9 اسفند1384 ] [ 21:43 ] [ عضو هیات علمی ]
[ پنجشنبه 27 بهمن1384 ] [ 16:7 ] [ عضو هیات علمی ]

به بخش منبع آزمون های انگلیسی در کلیه سطوح مراجعه نمایید

[ پنجشنبه 27 بهمن1384 ] [ 15:49 ] [ عضو هیات علمی ]
[ شنبه 15 بهمن1384 ] [ 10:39 ] [ عضو هیات علمی ]

 

مواد امتحاني و مدت پاسخگويي به سوالات آزمون:

 

آزمون (TOLIMO:E-A2005 ) شامل 140 سوال چهار گزينه اي و يك سوال در بخش نوشتاري در حيطه هاي زباني زير است:

1- بخش نوشتاري( يك سوال و مدت پاسخگويي 30 دقيقه)

2- ساختار و نوشتار زباني( 40 سوال و مدت پاسخگويي 30 دقيقه)

3- خواندن و درك مطلب( 50 سوال و مدت پاسخگويي 55 دقيقه)

4- درك مطلب شفاهي( 50 سوال و مدت پاسخگويي 35 دقيقه)

 

 

محاسبه نمره كل:

 

نمره هر قسمت آزمون در مقياس معمول محاسبه و ده برابر ميانگين اين نمرات به عنوان نمره كل منظور مي شود. دامنه نمره كل از 217 تا 657 است. نمره بالاتر از 600 عالي ، بين 520 تا 599 خوب، بين 480 تا 519 متوسط و كمتر از 479 ضعيف تلقي مي شود. لازم به ذكر است كه بخش نوشتاري نمره جداگانه دارد و نمره آن بين 1 تا 6 مي باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج خواهد شد.

[ سه شنبه 4 بهمن1384 ] [ 17:10 ] [ عضو هیات علمی ]
[ یکشنبه 11 دی1384 ] [ 10:14 ] [ عضو هیات علمی ]
دروس خواندن ۱ و ۲   کتب پیشنهادی :

Interaction 1/2/3

English through reading

Understanding ideas

دستور و نگارش ۱ و ۲ کتب پیشنهادی :

Communicate what you mean

Modern English 1 /2

مهارتهای مطالعه کتب پبشنهادی :

 Study Skills . Yorkey

Study Skills . Samt publication

روش تدریس زبان کتب پیشنهادی :

Techniques in teaching . Larsen Freeman

 

 

[ شنبه 29 مرداد1384 ] [ 15:59 ] [ عضو هیات علمی ]
[ سه شنبه 11 مرداد1384 ] [ 16:49 ] [ عضو هیات علمی ]
 

آزمون تخصصی :

روش تدریس چستین

روش تدریس لارسن فریمن

مهارتهای مطالعه یورکی

خواندن ۱ و ۲

دستور زبان ۱ و ۲

 آزمون عمومی :

معارف اسلامی (سمت)

فارسی عمومی

زبان عمومی

 ارسالی توسط فارغ التحصیلان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان خانم ها :

محمودی - مهذبی و شایانی

[ پنجشنبه 6 مرداد1384 ] [ 12:45 ] [ عضو هیات علمی ]

Sociolinguistics

1. An introduction to sociolinguistics

Peter trudgil

2. an introduction to sociolinguistics

Ronald Wardhaugh

3. Bilingualism

Suzana Romaine

4. Perspectives: sociolinguistics and TESOL_

Wolfson

5. Sociolinguistics

Pride & Holmes

6. The sociolinguistics of language

Ralf Fasold

7. the sociolinguistics of society

Ralf Fasold

8. Sociolinguistics: a resource book for students

Peter Stockwell

Testing

1. Bachman, L.1989. Fundamental considerations in language

2. Oller, L. Issues in second language testing research. Newbury

3. Hughes and porter. 1983. Current developments in language testing.

Academic press

4. Oller, j. language tests at school. Longman

5. A guide to language testing: development. Evaluation . Research.

Grant Henning

Newbury house publishers 1987

6. Language testing in practice: designing and developing useful language tests

Lyle f. Bachman and Adrians s. Palmer

7. Interfaces between second language acquisition and language testing research

Ed. Lyle f. Bachman and Andrew d. Cohen

8. basic statistics for the behavioral sciences

Robert M. Kaplan

Discourse analysis and pragmatics:

1. Discourse Analysis

Stubb

2. Pragmatics

Jean Stilwell Peccei

3. English language teaching in its social context

A reader

Edited by Christopher N. Candling and Neil Mercer

4. Genre analysis

John M Swales

5. The Discourse Reader

Ed. Adam Lyjaworski et all.

6. Semantics: a course book

7. Pragmatics and discourse: a recourse book for students

Joan Cutting

8. Pragmatics

Levinson

9. Discourse analysis

Yule and brown

[ دوشنبه 6 تیر1384 ] [ 14:1 ] [ عضو هیات علمی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

راهنمایی در باره آموزش و یادگیری زبان انگليسي و ديگر زبانهاي زنده جهان / کمک به علاقه مندان دانشجويان و اساتيد این رشته در بهر ه گيري از سايتها و منابع مفید و روزآمد اینترنتی / ايجاد بانك جامعی از لينكها و سايتهاي اينترنتي و پاسخ به سوالات علاقه مندان به زبانهای خارجی / ايجاد محفلي علمي براي تبادل نظر و همفكري ميان متخصصين و صاحب نظران امر آموزش زبان در ایران و جهان


لطفا برای استفاده بهینه از مطالب وبلاگ ابتدا به یکی از بخشهای زیر (آرشیو مطالب و یا موضوعات ) مراجعه نمایید .
موضوعات وب
امکانات وب