خاطرات تحصیل در مالزی - ار وبلاگ یک دوست

یکی از دعواهای همیشگی وبلاگنویسان مالزی هزینه های زندگی بوده است. دلیلش هم تفاوت فاحش میان زندگی دانشجویان مالزیایی خارجی و ایرانی است.

ولخرجترین دانشجویان در مالزی از گروه میدل ایستی (ایرانی - عرب) هستند. لباس های مارک دار، رستوران های کلاس یک، کلاب های شبانه و....؛ مسافرت های پر هزینه،کنسرت های خواننده های لسن آنجلس و پایتخت نشین ،آپارتمانهای کلاس یک که مالزیایی هایی با درامد 5 ملیون تومان در ماه هم اجاره نمی کنند و....

البته عرب ها معمولا بسته به کشور همه در یک وضعیت اقتصادی قرار دارند. مثلا یک سعودی بین 4 تا 6 هزار رینگیت در ماه خرج میکند ولی هزینه زندگی یک لیبیایی حدود 2000 رینگیت و البته بعضی ها مثل سودانی ها هم که حدود 1000 رینگیت مخارج دارند. 

اما این بین وضع ایرانی ها بسیار عجیب و غریب است. 95 درصد جامعه دانشجویان ایرانی با هزینه شخصی آمده اند. از این میان درصد کوچکی از پس انداز شخصی استفاده میکنند که عموما متاهل هستند و زندگی نسبتا ساده و متناسبی را برای خود فراهم کرده اند و درصدی هم وابسته به کمک هزینه های دانشگاهی هستند و معمولا به همان اندازه خرج میکنند( بین 1000 تا 1800 رینگیت در ماه برای یک فرد مجرد)

اما از اکثریت مالزیایی ها بگویم:

10 تا 12 نفر در یک خانه زندگی میکنند. امکان ندارد از تاکسی استفاده کنند و یا اینکه به رستوران خاص بروند.  دوستی داشتم که روزی تنها 2 رینگیت خرج میکرد و آن هم یک رشته برنجی ساده در یک آب جوش بود. شاید هزینه های زندگی شان سرجمع به 400 رینگیت هم نرسد.

اما از ایرانی ها بگویم: اکثریت دانشجویان ایرانی وابسته به کمک خانواده هستند و بسته به امکانات خانواده شرایط مالی متفاوتی دارند. در این بین به طور متوسط یک دانشجوی ایرانی سه تا چهار  برابر متوسط معمول دانشجویی هزینه میکند.

در این بین دو مساله مهم وجود دارد. اولا و بیش از همه این موضوع نشاندهنده اختلاف عمیق سطح طبقاتی و فرهنگی ایرانیان است.

دوما:  جامعه ایرانی مقیم مالزی با جامعه ایرانی مقیم در 3 سال پیش زمین تا آسمان متفاوت است. همین سال پیش بود که همه جا گفته میشد که سفارت در کلابها نفر دارد و  رفتن به مکانهای تفریحی  بسیار محدود و با احتیاط بود. اما امروز حتی برای بچه های کم سن و سال ایرانی هم کلاب رفتن و کارهای دیگر به کلاس تبدیل شده است. دوستی را می شناسم که همه دوستان بچه هایش از کلاب و ... و ... میگویند و برایم تعریف میکرد که چه قدر دخترش بهانه گیر شده است. در حالی که در کشورهای پیشرفته هم راه دادن و یا مشروب دادن به بچه های زیر سن قانونی جرمی در حد تعطیل کردن کل آن تجارت می باشد.

البته باید دانست همه دانشجویان ایرانی از خانواده های مرفه نیستند. در بعضی موارد خانواده های معمولی ایرانی با فروش هر آنچه دارند و نداند فرزندشان را می فرستند تا مهندس و دکتر شود.


نرم افزاری  کم حجم و  پرتابل (بدون نیاز به نصب) برای یادگیری واژگان

 

ویژگی مهم آن دارا بودن بیش از 12 هزار واژه در زمینه SAT, TOEFL, GRE, GMAT, VOA Special English است. از دیگر امکانات این نرم افزار یادگیری لغات با استفاده از شیوه های گوناگون و جالب است که به کاربر این امکان را می دهد تا در محیطی شاداب لغات را بخاطر بسپارد.

در باره استاد خوب

استاد خوب فقط بایدخوب دیدن و درست اندیشیدن را آموزش دهد .

ما هرگز نمی توانیم چیزی را به کسی آموزش دهیم تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که راه درست را به او نشان دهیم ...او خود خواهد آموخت .

چگونه لغات را بیاموزیم و فراموش نکنیم ...

One of the biggest problems with vocabulary learning is that what’s ‘learned’ today is often forgotten tomorrow! We’ve all experienced this problem: what can be done about it?

ادامه نوشته

ُسایتی مفید برای آموزش انگلیسی به کودکان

click here

Principles of effective teaching and learning for English language learners

Incorporating these seven principles into your planning will help your students make academic progress in your curriculum area while they are learning English.

The seven principles are exemplified in the following units:

Principle 1

Know your learners - their language background, their language proficiency, their experiential background.

What do you know about your students' language skills? What do you know about their prior knowledge? How will you find out this information? How will it affect your planning?

Principle 2

Identify the learning outcomes including the language demands of the teaching and learning.

What language do the students need to complete the task? Do the students know what the content and language learning outcomes are?

Principle 3

Maintain and make explicit the same learning outcomes for all the learners.

How can I make the lesson comprehensible to all students? How can I plan the learning tasks so that all the students are actively involved? Do my students understand the learning outcomes?

Principle 4

Begin with context embedded tasks which make the abstract concrete.

How can I put these concepts into a concrete context?

Principle 5

Provide multiple opportunities for authentic language use with a focus on students using academic language.

Is the language focus on key language? Do I make sure the students have many opportunities to notice and use new language?

Principle 6

Ensure a balance between receptive and productive language.

Are the students using both productive (speaking, writing) and receptive (listening, reading) language in this lesson?

Principle 7

Include opportunities for monitoring and self-evaluation.

Am I using 'think alouds' to show students my strategy use? What opportunities are there for reflection and self-evaluation?